På äventyr till bvc.

Idag tog mamma med mig ut på en promenad tidigare än vanligt. Det brukar oftast betyda äventyr! Sånt gillar jag. Jag fick flyga hela vägen (mamma bar mig i bärsele). Jag tycker om att flyga, jag får se allt då! Ingen dum vagn i vägen. 

Till slut kom vi fram till destinationen, bvc. Där fick jag träffa den där konstiga tanten som alltid drar i mig, petar på mig och sätter konstiga saker runt huvudet på mig. Men det var kul, jag fick kolla på roliga möss och ligga och sprattla helt naken! Men sen tyckte jag det tog lite för lång tid där inne, jag var ju både trött och hungrig! Så jag sa till mamma att nu måste jag ha mat! Jag fick skrika på henne lite, men tillsist fick jag mat minsann! Det va gott.

Sen började mamma bråka med mig igen, jag som ville sova... Hon tog på mig massa varma kläder, det va inte alls kul! Men sen fick jag lägga mig i vagnen och titta på den roliga ankan och åka ut. Sen vet jag inte riktigt vad som hände, jag somnade. När jag vaknade var vi på det där konstiga stället med massa saker som mamma och pappa brukar vara på ibland och tar med sig massa saker hem. Sen var det skönt att få komma hem! Jag gillar att vara hemma, jag blir alltid så glad! Sen har jag lekt lite i mitt babygym, fått mera mat och ny blöja. Men nu är jag trött, så jag tror jag ska sova lite nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0