En händelserik dag!

Ojojoj vad mycket roligt jag har fått titta på idag! Jag har knappt fått vara hemma alls. Mamma tog med mig ut på dagens äventyr redan vid elva och vi kom inte hem förrän strax efter åtta!

Det mesta idag har varit rätt roligt. Först av allt fick jag åka tåg! Vi skulle in till stora staden, och när vi ska dit vet jag att vi brukar vara borta länge. Jag blev lite arg på mamma ett tag, hon hade tagit på mig alldeles för varma kläder! Det va inte skönt. Vi gick till pappas jobb och fick vänta nere i entrén tills han kom. Då slapp jag ligga i vagnen och det var spännande och titta på allt nytt. Massa nya människor såg jag och en av dem kom fram och pratade med mig och mamma. Henne hade jag aldrig sett förut, det är roligt med nya människor! Efter att vi väntat länge länge så kom äntligen pappa, då blev jag jätteglad! Mamma och pappa tog med mig på restaurang. Helt onödigt tycker jag, för jag får ju samma mat oavsett vart vi är. Men mamma och pappa verkade glada, så det var väl bra för dem. 

Efter att både jag, mamma och pappa ätit mat så försvann pappa och mamma tog med mig in på ett sånt där ställe med massa kläder och spännande saker. Men jag var trött så jag somnade en stund och när jag vaknade blev jag glad för mamma hade lagt massa roliga saker på vagnen.

Sen fick jag åka buss. Det visade sig att vi skulle hälsa på hos min gudmor! Henne tycker jag om, hon är rolig! Hon hade en konstig katt också, men den va inte så spännande. Det var mycket roligare att titta på alla nya saker och att få leka med min gudmor. Mamma och hon satt och pratade massor och jag blev så trött igen så jag somnade. Sen var jag mycket gladare när jag vaknade igen och hade massa kul med min gudmor!

Mamma fick för sig att vi skulle gå mitt i allt det roliga, dumma mamma! Jag blev så arg, för hon glömde dessutom ge mig mat! Hon tog med mig ut, men sen gick hon in igen. Då fick jag mat. Hon fattade nog efter ett tag... Efter maten tog hon med mig ut igen, men då var det helt okej, jag ville ändå sova. Men det blåste massa snö i mitt ansikte! Det va jätteläskigt och så måste man ju hålla andan när det blåser i ansiktet en. Usch. Men sen försvann det och jag fick sova.

När jag vaknade igen hade pappa kommit tillbaka! Men jag fick inte leka med honom, jag fick bara ligga i vagnen och ha tråkigt medan mamma och pappa gick runt massa. Men sen skulle de äta igen och då fick jag komma upp igen och titta på allt. Det va massa människor som kom och gick. Undrar vart de tog vägen när de försvann?

Sen skulle mamma och pappa gå runt massa mer, så jag passade på att sova. Det var skönt! Men det var ännu skönare att komma hem. Jag fick sån där konstig mat idag igen. Jag fattar inte riktigt hur man ska göra med den, men gott smakar det! Och det är roligt, mamma sitter framför mig och gör konstiga ljud och miner. Sen har jag fått busa lite med mamma, men nu är jag trött. Så nu ska jag sova lite så jag orkar busa mer med mamma och pappa sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0